Neuromarketing

//Neuromarketing
Neuromarketing 2017-11-29T14:22:38+00:00

Neuromarketing is actueel en het onderzoek daartoe heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een industrie met een grote belofte: het juiste product voor de juiste mensen, op het juiste moment. Met lagere kosten en meer winst en sympathie als beloning.

We zitten in de collegebanken bij neurowetenschapper Martin de Munnik die uitleg geeft over de werking van het (consumenten)brein, de activatie van de ‘koopknop’ en de praktische toepassing van de laatste neuro-psychologische inzichten in de marketing met ons deelt. Een smakelijk verteld verhaal, doorspekt met persoonlijke anekdotes. Als Steve Jobs de iPad aankondigt ga ik hersenloos in de rij staan en als er een nieuwe versie uitkomt, doe ik hetzelfde. Over aandacht voor de klant; ‘maar wat wil die dan?’

De getallen vliegen ons om de oren; wist u bijvoorbeeld dat u 500 miljoen beslissingen per dag neemt? Daarvan is gelukkig 95% onbewust, maar toch.

Beslissingen nemen is een automatisch en emotioneel proces. De argumentatie en de nuchtere verklaring, bedenken we er vaak achteraf (bewust) bij. Ons onbewuste bepaalt ook ons koopgedrag, waarbij hij de Pepsi-proef als voorbeeld geeft (kent u hem nog?). 
Emoties, empathie en het beloningscentrum vormen samen het ‘marketingbrein’. Sterke merken activeren het centrum waar emoties worden verwerkt.. Waarom werkt het ene merk beter dan het andere? Een masterclass en lezing die spectaculaire inzichten opleveren voor iedereen die met gedragsbeïnvloeding zijn geld verdient.

Met wetenschappelijke neurologische en psychologische onderzoeken als basis en voorbeelden uit eigen praktijk, licht Martin toe hoe we onbewust reageren op merken, producten, behoeften en belevingen. Hoe het traditionele markonderzoek evolueert en hoe u zelf de koopknop van uw klanten kunt beïnvloeden. Luister, leer en pas toe!

Met onderzoeksapparatuur rechtstreeks in het levende brein kunnen kijken, verandert het marketing- en communicatievak zienderogen. De onderbuik wordt verruild voor de bovenkamer. Met spectaculaire resultaten van dien. Prijsstelling op basis van het onbewuste. Verpakkingen die begeerte ‘aanzetten’. Reclames die de koopknop weten te vinden. Verbetering van efficiency en effectiviteit met 10 tot 30 procent zijn geen uitzondering. En u kunt ervan kennisnemen en het delen met uw medewerkers.

 

BOEK DE MASTERCLASS NEUROMARKETING