Kerst tussen Kunst

///Kerst tussen Kunst
Kerst tussen Kunst 2017-11-24T09:28:16+00:00

Zowel de doelstelling van de opdrachtgever als de locatie van het evenement is schitterend te noemen. Speciaal voor 600 topklanten zorgde Albert Heijn ervoor dat het Rijksmuseum s’avonds open was om deze exclusieve groep een avond te bezorgen om nooit te vergeten. Dit was puur een event om de klanten te bedanken voor jarenlange loyaliteit en trouw. En grandioos kunnen we de avond wel noemen, aan álles was gedacht: een uitgebreide proeverij uit het kerstassortiment, een unieke rondleiding langs stillevens met eten (de zogenoemde FoodTour) een Allerhande Rescueteam voor prangende kerst(diner)vragen, een masterclass in het auditorium met niemand minder dan chefkok Joris Buitendijk. Een workshop: Van eet- naar feesttafel. Er liepen fotografen rond, een jolige Kerstman mét bel en gastvrouwen met de lekkerste hapjes en bubbels die werden geserveerd vanuit opgepimpte winkelwagentjes. Het Gospelkoor zorgde voor een muzikaal welkom en buiten stond een grafitti canvas van maar liefst 3 x 2 meter. Kortom, logistiek een uitdaging.

Mijn collega en ik zeiden wel eens gekscherend tegen elkaar: “Als je een evenement in het Rijksmuseum kan organiseren, kan je het overal. De maan en Mars niet uitgesloten”.

Materiaallijsten moeten minutieus, ruim van te voren en in de juiste volgorde worden ingediend. Ondanks het motto: alles kan, maar niets mag, hebben al onze creatieve ideeën doorgang mogen vinden. In samenwerking met de brandweer, de evenement managers van het museum, de beveiliging, de logistieke medewerkers, de toeleveranciers, transportbedrijven, kunstenaars, het gastvrouwenteam, de kok, de manager van de kok en nog een tiental betrokkenen. Maar dan heb je ook wat. De gasten glunderden en de opdrachtgever had tranen in zijn ogen van trots en blijdschap. Een mooier compliment kan je als organisator niet krijgen.